Felsefi Yaklaşımlar

Felsefi Yaklaşımlar

KLASİK TEPKİ: “Sıraya geç kardeşim”

NEOKLASİK TEPKİ: “Şeker kardeşim sıraya geçiver”

REALİST TEPKİ: “Sıra var”

SURREALİST TEPKİ: “Sallandıracaksın bunlardan ikisini kızılay’da bak bir daha yapabiliyorlar mı?”

ROMANTİK TEPKİ: “Beyefendi galiba sırayı görmediniz”

NATURALİST TEPKİ: “Sırana geç”

MODERN TEPKİ: “Efendim insanımız eğitimsiz. Halbuki Avrupa da”

POST-MODERN: “Sırana geç lan ayı!”

UZLASIMCI: “Acelesi olmasa öne geçmezdi; üzmeyin garibi”

DEVRİMCİ: “Alt yapı sorunları çozülmeden halkımız sıraya geçmez. Devrim olunca herkes hizaya gelecek”

KADERCİ: “iki dakika fazla beklesek kıyamet mi kopar? Kısmetse hepimizin işi görülür”

FELSEFECİ (septik-kuşkucu): “Ön ve arka kavramları gorecelidir.O tarafın ön taraf olduğuna kim karar verdi? Öne geçtiğini zanneden, aslında arkaya geçmiş olabilir”

KANT’CI: “Efendim algılanmayan şeyler yok demektir. Bakmayın o tarafa,adam yok olur”

KOTÜMSER VAROLUŞCU: “Herkes bir gun ölecek. Onurlu bir şekilde bekleyin. Bir gün o adamda ölecek”

İYİMSER VAROLUŞCU: “Sıkmayın canınızı,su anın tadını çıkarmaya çalışın. Bakın ne güzel hayattasınız ve birileri önünüze geçebiliyor”

HUMANİST: “İnsanlık bir bütündür. Birimiz hepimiz hepimiz birimiz için. Dolayısıyla birimiz öne geçince,aslında hepimiz öne geçmiş oluyoruz.”

Bu yazı Özlü Sözler, Felsefe içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

6 Responses to Felsefi Yaklaşımlar

  1. Herhangibiri dedi ki:

    Sen Elmayı Seviyorsun Diye…
    Cihat Şimşek csimsek@haberx.com
    27.08.2011 02:09
    Elmayı kimin daha çok sevdiğini buldum. Çöldeki Mecnunlardan Dervişlerin dergahına uzanan yolda aldığım cevaplar.

    Narsistlere sordum…

    Sen elmayı seviyorsun diye elma da sizi sevmek zorunda mı?

    Ben sevilmeyecek insan mıyım, beni sevmeyen ölsün, dediler…

    Pragmatistlere sordum…

    Sen elmayı seviyorsun diye elma da sizi sevmek zorunda mı ?

    Para veriyoruz, pazardan kurtarıyoruz. Evin en serin yerinde saklıyoruz. Tabi ki sevecek, dediler…

    Ak Partililere sordum…

    Sen elmayı seviyorsun diye elma da sizi sevmek zorunda mı ?

    Ben bilmem partim bilir, dediler…

    Chplilere sordum…

    Sen elmayı seviyorsun diye elma da sizi sevmek zorunda mı ?

    Benim adım Kemal, sevmezse istifa ederim, dediler…

    Mhplilere sordum….

    Sen elmayı seviyorsun diye elma da sizi sevmek zorunda mı ?

    Ya sevecek ya terk edecek. Dış mihraklı ithal elmalar tabi ki bizi sevmez, Amasya elması ile Kızıl Elma bize yeter, dediler…

    Mecnunlara sordum…

    Sen elmayı seviyorsun diye elma da sizi sevmek zorunda mı ?

    Sevmezse de olur. Leyla beni sevmedi diye mi çöle düştüm. Çöldeki her kum tanesi kadar kalbim olsa yine bedenimi Leyla için sahraya ekerdim, dediler…

    Aşka sordum…

    Sen elmayı seviyorsun diye elma da seni sevmek zorunda mı ?

    Sevmek zorunda değil. Karşılıksız sevda da benim mevsimlerimdendir. O mevsimde; ilkbaharda açılan çiçeklere inat sonbaharda dökülen yapraklar kadar dudaklara süzülen yaşlar vardır. İşin içinde ben varsam eğer; çiçek açmaya da yaprak dökmeye de değer. Aşk olsun, dedi… Olsun dedim…

    Dervişler dergâhına girdim.

    Yedi dervişi bir kilim üstünde otururken gördüm. Yedi dervişe bir kilim az değil mi, dedim. Yedi dervişe bir kilim bol gelir, iki hükümdara bir dünya az gelir, dediler…

    Peki sen elmayı seviyorsun diye elma da sizi sevmek zorunda mı, dedim… Yaratılanı severiz Yaratandan ötürü, varsın elma bizi sevmesin, biz onun yerine de severiz, dediler…

  2. Herhangibiri dedi ki:

    Bir de Nâzım HİKMET’ in kendi kaleminden dinleyelim:

    TAHİR İLE ZÜHRE

    Tahir olmak ta ayıp değil
    Zühre olmakta
    Hatta sevda yüzünden ölmek te ayıp değil
    Bütün iş Tahir ile Zühre olabilmekte yani yürekte….
    Mesela bir barikatta döğüşerek
    Mesela Kuzey Kutbu’nu keşfe giderken
    Mesela denerken damarlarında bir serumu ölmek ayıp olur mu?
    Tahir olmak ta ayıp değil Zühre olmak ta
    Hatta sevda yüzünden ölmek te ayıp değil..
    Seversin dünyayı doludizgin ama o bunun farkında değildir
    ayrılmak istersen dünyadan ama o senden ayrılacak
    yani sen elmayı seviyorsun diye elmanın da seni sevmesi şart mı?
    Yani Tahir’i Zühre sevmeseydi artık Yahut hiç sevmeseydi Tahir ne kaybederdi Tahir’liğinden
    Tahir olmak ta ayıp değil
    Zühre olmak ta
    Hatta sevda yüzünden ölmek te ayıp değil…

  3. Herhangi biri dedi ki:

    Eklemeden oku lütfen!
    N. Hikmet’in şiirinde hatalı bir cümle var. Degişmesi gerekiyor, ayrıca şiire saygısızlık olur. Birde yorum çift degil, tek. Ricam öncekileri kaldırıp, bunu eklermisin? Şimdiden teşekkür.

    “Sen Elmayı Seviyorsun Diye… Cihat Şimşek csimsek@haberx.com 27.08.2011 02:09

    Elmayı kimin daha çok sevdiğini buldum. Çöldeki Mecnunlardan Dervişlerin dergahına uzanan yolda aldığım cevaplar.

    Narsistlere sordum…
    Sen elmayı seviyorsun diye elma da sizi sevmek zorunda mı?
    Ben sevilmeyecek insan mıyım, beni sevmeyen ölsün, dediler…
    Pragmatistlere sordum…
    Sen elmayı seviyorsun diye elma da sizi sevmek zorunda mı ?
    Para veriyoruz, pazardan kurtarıyoruz. Evin en serin yerinde saklıyoruz. Tabi ki sevecek, dediler…
    Ak Partililere sordum…
    Sen elmayı seviyorsun diye elma da sizi sevmek zorunda mı ?
    Ben bilmem partim bilir, dediler…
    Chplilere sordum…
    Sen elmayı seviyorsun diye elma da sizi sevmek zorunda mı ?
    Benim adım Kemal, sevmezse istifa ederim, dediler…
    Mhplilere sordum….
    Sen elmayı seviyorsun diye elma da sizi sevmek zorunda mı ?
    Ya sevecek ya terk edecek. Dış mihraklı ithal elmalar tabi ki bizi sevmez, Amasya elması ile Kızıl Elma bize yeter, dediler…
    Mecnunlara sordum…
    Sen elmayı seviyorsun diye elma da sizi sevmek zorunda mı ?
    Sevmezse de olur. Leyla beni sevmedi diye mi çöle düştüm. Çöldeki her kum tanesi kadar kalbim olsa yine bedenimi Leyla için sahraya ekerdim, dediler…
    Aşka sordum…
    Sen elmayı seviyorsun diye elma da seni sevmek zorunda mı ?
    Sevmek zorunda değil. Karşılıksız sevda da benim mevsimlerimdendir. O mevsimde; ilkbaharda açılan çiçeklere inat sonbaharda dökülen yapraklar kadar dudaklara süzülen yaşlar vardır. İşin içinde ben varsam eğer; çiçek açmaya da yaprak dökmeye de değer. Aşk olsun, dedi… Olsun dedim…
    Dervişler dergâhına girdim.
    Yedi dervişi bir kilim üstünde otururken gördüm. Yedi dervişe bir kilim az değil mi, dedim. Yedi dervişe bir kilim bol gelir, iki hükümdara bir dünya az gelir, dediler…
    Peki sen elmayı seviyorsun diye elma da sizi sevmek zorunda mı, dedim… Yaratılanı severiz Yaratandan ötürü, varsın elma bizi sevmesin, biz onun yerine de severiz, dediler…”

    Bir de Nâzım HİKMET’ in kendi kaleminden dinleyelim:

    TAHİR İLE ZÜHRE

    Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
    hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil,
    bütün iş Tahirle Zühre olabilmekte
    yani yürekte.

    Meselâ bir barikatta dövüşerek
    meselâ kuzey kutbunu keşfe giderken
    meselâ denerken damarlarında bir serumu
    ölmek ayıp olur mu?

    Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
    hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.

    Seversin dünyayı doludizgin
    ama o bunun farkında değildir
    ayrılmak istemezsin dünyadan
    ama o senden ayrılacak
    yani sen elmayı seviyorsun diye
    elmanın da seni sevmesi şart mı?
    Yani Tahiri Zühre sevmeseydi artık
    yahut hiç sevmeseydi
    Tahir ne kaybederdi Tahirliğinden?

    Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
    hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.

  4. Herhangibiri dedi ki:

    Felsefi Fıkra

    SORU: Pilic karsidan karsiya nicin gecer?
    FARKLi BAKiS ACiLARi :

    RENE DESCARTES:
    Yolun obur tarafina gecmek icin.

    EFLATUN:
    İyiligi icin. Gercek, oteki taraftadir.

    ARiSTOTALES
    Karsidan karsiya gecmek pilicin dogasidir.

    KARL MARX
    Tarihsel olarak kacinilmazdi.

    HiPOKRATES
    Pankreasinin asiri salgisi yuzunden.

    MARTiN LUTHER KiNG JR.
    Tum piliclerin,nedenini aciklamak zorunda kalmadan ozgurce karsidan karsiya gectikleri bir dunya dusluyorum.

    RiCHARD M. NiXON
    Pilic karsidan karsiya gecmedi, tekrar ediyorum, pilic asla yolun karsisina gecmedi.

    SiGMUND FREUD
    Pilicin karsidan karsiya gecmesiyle ilgilenmeniz, sizde guclu ve latant bir cinsel guvensizlik duygusunu ele vermektedir.

    BUDA
    Bu soruyu sormak, sizin kendi pilic doganizi inkar etmektir.

    GALiLEi
    Oysa pilic karsidan karsiya geciyor…

    CHARLES DE GAULLE
    Pilic belki yolun karsisina gecti, ama otoyolun karsisina henuz gecmedi.

    EiNSTEiN
    Pilicin yolun karsisina gecmesi ya da yolun pilicin ayaklari altinda yer degistirmesi, tumuyle sizin gosterdiginiz referansa baglidir.

    BiLL CLiNTON
    Anayasa uzerine yemin ederim ki bu pilicle aramda hic bir sey gecmemistir.

    GEORGE W. BUSH
    Pilicin bu yolda BM kararlarina ragmen cezalandirilmadan karsidan karsiya gecmesi, demokrasiye, ozgurluge ve adalete kafa tutmaktir. Bu durum, o yolu bizim coktan bombalamis olmamiz gerektigini gostermektedir.

    TANSU CiLLER
    Bu memleket icin karsidan karsiya gecen pilic de bizimdir, ustunden gecen traktor de bizimdir.

    R. TAYYiP ERDOGAN
    Pilic, artislik yapma lan…

    ABDULLAH GUL
    Hayir, bana boyle bir bilgi verilmedi ama karsidan karsiya gectiyse hukumet geregini yapar.

    MEHMET ALi TALAT
    ©ste,piliclerimiz Rum kumesine ulasarak dunya ile butunlesti ve ambargolar sona erdi. Rum piliclerle birlikte baris ve ozgurluge “yes be annem”.

    A.NECDET SEZER
    Karsiya gectigi nokta kamusal alansa, basortulu gecemez.

    TURK ERKEGi
    Pilic sarisin mi ? Esmer mi?

    :))

  5. tunce dedi ki:

    güzelmiş 🙂

Bir Cevap Yazın

