Düşünüyorum öyleyse varım,Üşeniyorum öyleyse yarın…

Düşünüyorum öyleyse varım,Üşeniyorum öyleyse yarın…

Bu yazı Özlü Sözler içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

12 Responses to Düşünüyorum öyleyse varım,Üşeniyorum öyleyse yarın…

  1. yok dedi ki:

    “Yarın”ın var olabileceği ihtimalinden hareket ettiğin için üşenmekte elbette haklısın. Tersini düşünmek se kullukla savaşmaktır. Cesaret ister…

    • tunce dedi ki:

      Düşünüyorum öyleyse varım,,var olmak için düşünmek yeterli degil sadece seçmek,tercih etmek,baş kaldırmak gerekli,,yarın varmı bilmiyorum,yarın var olacaksa ben o yarında var olacakmıyım bilmiyorum, sonu olan dünyada var olmak,ve yok olmayı beklemek, sonsuz olmak istermiydim,onuda bilmiyorum,,bilmedigim içinde üşeniyorum,,belkide hayat kısa önce tatlıyı ye…..

  2. yok dedi ki:

    İşe bak sen!… Ben bir arap olduğumu düşünüyorum, öyleyse arabım. Yok ya olmadı. Ben bir zenci olduğumu düşünüyorum, öyleyse zenciyim. Zenci de ne demek?. Avrupalı Amerikalılar siyahlara küfür olarak kullanmışlar bu kelimeyi. Cümlemi düzelteyim o zaman. Ben bir siyah ırka ait olduğumu düşünüyorum, öyleyse siyahım. Ya aklıma geldi. Ben bir dünyalı olduğumu düsünüyorum, öyleyse ben bir dünyalıyım. Yoksa uzaylı mı? :)))

  3. yok dedi ki:

    🙂 Ertelenemeyecek tek şey “erteleme ” bugünün işini yarına bırakmamaktır… 🙂

  4. yok dedi ki:

    Ani reyaksiyondan asıl konuya değinmemiştim. Yarını bilmemekle haklısın. “Düşünüyorum öyleyse varım” olgusunu savunan Descartes kendi açısından bilinmemezliği çözmeye calışmıs.Boşuna da kendine “filosof” dememişler zaten. Tuaf olan, bu ve buna benzer söylemlerin sakız gibi ağızdan ağıza dolaşması ve böylece birtakım insanların filosofluğa kalkışması. Tabi ki her insanın bilinmeyeni bilmek istemek hakkı vardır. Bende yarını bilmiyorum, çünkü yarından çok daha önce hayati anlam taşıyan “bugün” var. O senin bahsettiğin düşünce ürünleri insanın zaruri ihtiyaclarını karşılamıyor maalesef. Sağlıklı düşünmek için, sağlıklı yaşamak gerek. Bu durum sadece birileri için değil, tüm insanlık için geçerli olmalı. Karl Marx ne güzel söylemiş:”Filozoflar dünyayı, yanlızca, çeşitli şekillerde yorumlamışlardır; oysa sorun onu değiştirmektir.” Ayrıca Descartes’in sözüne karşı Karl Marx: “İnsanların varlığını belirleyen onların bilinci değil, tersine onların bilincini belirleyen onların toplumsal varlığıdır. Madem felsefe yapmaya kalkıştın birazda Marx’ın görüşleriyle kafa yor.
    “Belki de hayat kısa önce tatlıyı ye…” Bak bu cümlene ben de katılıyorum. Ama tatlı yemek için önce o tatlıya sahip olmak gerek. Tabi sen Descartes’in örneğindeki gibi tatlıyı düşünürsen olur ya tatlı tam karşında belirerek gözlerinin içine bakıverir… Simdi de “Üşeniyorum öyleyse yarın” deme sakın, düşündüğünle kalırsın :)) Simdiden afiyet olsun…

  5. yok dedi ki:

    eeee? konu burda bitti mi? Ben de sanmıştım ki bu konu seni gerçekten ilgilendiriyor. Demek yanılmışım:(

Bir Cevap Yazın

